googleb6c02af2bf83b897.html Over muziek maken
top of page

Over muziek maken


Muziek maken zou ontzettend positief zijn voor de ontwikkeling en het onderhoud van onze hersenen. Je moet meerdere zintuigen activeren, de motoriek van lichaamsdelen is complex en terwijl je aan de ene kant mathematisch en juist dient te zijn, is er de andere kant die creatief en speels wil zijn.

Ik vind het zalig. Ik voel (nog) niet de drang om een academische scholing te volgen met notenleer en muziekgeschiedenis. Het is gewoon fijn om een avond TV kijken in te ruilen voor een avond improviseren in mijn homestudio met de kennis en techniek die ik heb. Hieronder kan je genieten van een kersverse creatie. Het begon vorige week met wat tokkelen op de piano in de woonkamer. Uit de losse linkerpols volgden fijne akkoordprogressies (Gm, C, F, Dm) met een leuke tune vanwege de rechterhand.

Ik dook meteen de studio in waar een Technics KN2000 keyboard als Midi toetsenbord dient en ging met GarageBand (iMac meersporen opname software) aan de slag. Van het een kwam het ander.

Voor het eerst sinds ik muziek maak, heb ik wat beeldjes bij de song gevoegd. Mijn eerste videoclip is een feit! #proud. Ik gebruik Screenflow als editor en leen beeldjes uit de databank waar ik een abonnement op heb.

Ik ben aardig blij met het resultaat. Er is nog wat fine-tuning mogelijk om de beelden 100% perfect met de beats te syncen. Dat komt er nog wel van. Geniet ondertussen van het resultaat.

Op Soundcloud vind je nog meer creaties uit de voorbije jaren.

Tot een volgende!


5 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page